Royal Palace-Cambodia

by - 13:07

Inilah gambar dari sudut agak jauh,saya ambil gambar Royal Palace (dalam kawasan Royal Palace). Nak masuk sini dikenakan bayaran,agak mahal juga sebab di Cambodia mata wang USD yang digunakan. Bayaran yang dikenakan ialah USD13/2 pax. Memang mahal,tapi dah sampai masuk aje walau pun mahal. Anda akan puas hati dengan bayaran jika anda menghayati dan roundlah sepuasnya di kawasan ini.

Ini pula gambar yang diambil dari luar Royal Palace. Apa taknya,nak masuk sini pun ada timenya. So sambil tunggu saya pun snap aje sudut menarik. Kami masuk tengahari sesudah melawat Muzium Tuol Sleng,Pasar Russian dan siap solat di hotel dulu.

www.ceritaku.my
Wakaf atau pondok ini berada di luar dan berhadapan Royal Palace. Saya intai apa aktiviti yang berlaku di sini,rupanya masyarakat di sini gunakannya sebagai tempat berehat atau rekreasi bersama family. Kalau malam lagi best siap ada jualan gerai makanan lagi di sini. Macam ekspo mereka bawa tikar,bawa bekalan makanan dan berehat di sini. Best bila malam,angin agak kuat kerana di hadapan pondok ini ialah laluan Tasik Tonle Sap yang amat tersohor.

www.ceritaku.my
Zoom sikit,kita pakat tengok pemandangan dari luar Royal Palace. Memang cantik,untuk pengetahuan anda walau pun para pelancong dibenarkan masuk TAPI ada tempat merupakan kawasan larangan kepada pelawat.


You May Also Like

0 comments