Sosodikon Hill

by - 18:02

ceritaku.my

Assalamualaikum,salam jalan-jalan cari pengalaman dari kami. Untuk trip kali ini ,akak perkenalkan lokasi latihan kuat kaki. Untuk pengetahuan kalian di Sabah, banyak lokasi yang menarik dan baru dibuka untuk peminat hiking. Ada bukit tinggi,ada yang rendah,jadi pilih saja mana-mana lokasi hiking yang kalian suka untuk mendaki di sini.

Kali ini akak bawa kalian ke Sosodikon Hill.berhampiran lokasi dengan Desa Dairy Farm masih lagi di kawasan Kundasang. Waktu yang sesuai untuk pendakian di lokasi ini ialah pada awal pagi.  Boleh lah merasa kesejukan angin dari Gunung Kinabalu. Dan paling istimewanya kalian disajikan dengan pemandangan indah Gunung Kinabalu. Dengan jujurnya kalian pasti tidak menyesal mendaki disini.

ceritaku.my

Kami ke Sosodikon Hill,pada awal tahun (rujuk gambar atas). Ketika ini lokasi Sosodikon masih dalam pembinaan. boleh rujuk gambar seterusnya di bawah. Bayangkan awal pagi kami ke sini,tiada pemandu arah dan kami sendiri yang bawa diri ke sini.Sendiri nak mendaki sendiri jujur bayar sendiri.

ceritaku.my

Mengah juga nak sampai ke puncak,walau pun puncak kecil. Tetapi puas hati dengan sajian pemandangan Gunung Kinabalu. Masa kami mendaki Sosodikon ini,tapak bangsal atau pondok rehat ini masih belum siap. Mungkin sekarang sudah cantik dan selesa berehat di sini. Memang sangat indah pemandangan sini,paling cun kalau mendaki sini bawa bersama bekal sandwich....ngam-ngam sampai terus telan makanan.....



Oklah...jom turun bukit ,kita kembali ke pangkal jalan. Hingga bertemu lagi.

You May Also Like

4 comments

  1. takpernah lg pergi hiking. teringin jgk nk rasa pergi hiking

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cubalah...penat,semput tapi seronok dengan view yang cantik diakhir aktiviti.

      Delete
  2. tak penah lg sampai Sabah. byk juga tempat menarik

    ReplyDelete